INVITAŢIE CCN – Nr. 76

INVITAŢIE
CCN – Nr. 76

Vineri, 7 iunie 2019, ora 16,00, Sala Eminescu, Bibliotecă V.A.Urechia

Asociaţia ANCONAV Galaţi

AGIR Sucursala Galaţi
Biblioteca V.A.Urechia
Colocviile Constructorilor de Nave

Proiect coordonat si sponsorizat de Bureau Vertas  Romania

Petrolierele de 150.000 tdw, construite în România

Povestea navei Independența

In cadrul colocviilor constructorilor de nave ne-am propus să vorbim si despre construcțiile navale cele mai interesante, realizate in România de-a lungul timpului.  Unul dintre acestea a fost  petrolierul de 150.000 tdw, proiectatul de executie făcut de ICEPRONAV  Galați, navele fiind construite in SN Constanța.

La CCN 76 din 7 iunie 2019, l-am invitat pe dl ing. Ilie Negrea , care a fost  coordonatorul acestui proiect in ICEPRONAV sa ne dezvaluie  povești știute și neștiute despre realizarea proiectului si a navelor, despre finalul tragic a două dintre acestea, Independența si Unirea. Vorbim despre niste nave-gigant, de  302,67 m lungime, 46 m lătime, inaltime de constructie  22,55 m , pescaj maxim 17,34 m.

La începutul anilor 70 statul român a decis să construiască nave de dimensiuni mari care să aducă petrolul din Orientul Apropiat  la rafinăriile din țară. Centala Industrială Navală, condusă atunci de ing. Gelu Kahu, a selectat o firma spaniolă, SENER Marine , care putea pune la dispozitie partea de Basic Design si Proiect tehnic, urmând ca Proiectul de execuție să fie realizat de partea română, folosind un sistem integrat de proiectare cu ajutorul calculatorului, numit FORAN (CAD-CAM-CAE).  S-a preluat și licența FORAN , numerosi specialiști români fiind instruiti pentru utilizarea acestuia in Spania. Sistemul genera si documentația tehnologică pentru partea de corp navă. A fost o premieră în România. Coordonarea acestui proiect complex in ICEPRONAV a fost făcută de dl ing. Ilie Negrea. SN Constanța a primit  pentru prima dată documentația de debitare in FORAN.

În perioada 1978-1990SNC a  construit 6 petroliere de 150.00tdw, ultimul, nr.6, fiind livrat la export în Hong Kong. Primele două nave au avut motoare Kawasaki , de 18.000CP; începând cu petrolierul nr. 3, motoarele principale din dotare au fost de fabricaţie românească, tip ICM Reşita / MAN K10 ,28800 CP/122  RPM . In flota romaneasca au ramas patru: Independența(livrat 1977) , Unirea (livrat 1979), Libertatea(livrat 1981) siBiruința(livrat 1984).Independența (in 1979) si Unirea (în 1982) s-au scufundat în condiții cel puțin ciudae. Libertatea a fost dată la casare în 2005, iar Biruința  este pe coasta Africii, apartinand unei companii de rafinare a petrolului.

Despre scufundarea petrolierului Independența s-a scris mult si au fost realizate documentare care se gasesc pe Youtube. Mentionăm aici carteascrisă de dl Constantin Cumpănă , Tragedia navei Independența.

Dl ing. Ilie Negrea a absolvit Facultatea de Mecanica, sectia Nave din cadrul Institutului Politehnic Galati in anul 1960. A lucrat la sectia CORP din Santierul Naval Galati pana in 1966, cand s-a infiintat ICEPRONAV.; aici a lucrat la compartimentul CORP, iar din 1974 pana in 1990 a fost sef de proiect, ocupandu-se de diverse tipuri de nave. Intre 1990 si 1992 a fost seful compartimentului de Hidrodinamica.   In perioada   1992-2000    a lucrat la firma  ERMIS MARITIME CORPORATIONdin Atena, in  Departmentul Tehnic.

Intors in tara, in 2000 a deschis firma SC ONLY SRL, continuandu-si activitatea din 2011 si pana in prezent ca PFA NEGREA ILIE , avand ca activitate de baza realizarea de proiecte tehnice (Basic Design), care presupune o mare experienta, creativitate, capacitatea de a raspunde cerintelor clientului si ale regulilor Societatii de clasificare si nu numai.

Va invitam sa participati la colocviile navaliștilor!

Alte informatii despre CCN se găsesc pe site-ul www.anconav.ro.

 

AGENDA INTÂLNIRII CCN 76

16,00 – Deschiderea lucrarilor

              16,15 –  Petroliere de 150.000 tdw, construite in România        

                         – Povestea navei  Independența .

                         –  Realizarea documentatiei de Basic design, proiect de  

                    clasificare si executie, avizarea cu LRS.

                         – Construirea si livrarea  navei.
                         – Primul voiaj.

                         -Tragedia navei Independenta.

                         -Tragedia navei Unirea

                          -Soarta navelor Libertate, Biruinta si Pacea.

Va invitam sa participati la colocviile navaliștilor!

Alte informatii despre CCN se găsesc pe site-ul www.anconav.ro.

 

Comitetul de organizare CCN


Dr.Ing. Gelu KAHU  – Fondator CCN (1930- dec. 2018)
Dr.ing. Jean Sever POPOVICI, – Coordonator CCN-

                         Sponsor principal Bureau Veritas 

 Ing.Vasile LĂCĂTUȘ –  membru

Dr. ing. Roman PÎRVULESCU, membru

Ing. Valentin POPESCU   – membru

Ing. Silvia PANAITE – membru si redactor coordonator

Ing. Radu MOȚOC – membru

 

Silvia Panaite Mobile: +40 722 48 73 73